خلاصه عملکرد پژوهشي Scopus

به‌روز شده در: ۱۴۰۳/۲/۹
  • ۹ تعداد اعضای هیات علمی شاغل
  • ۲ اعضای هیات علمی با صفر یا یک مقاله
  • ۶/۸۴ نسبت استناد به مقاله در همه سال‌ها
  • ۰/۷۷ نسبت مقاله به هیات علمی در ۲۰۲۳
  • ۱۱ H-Index
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۳۴۹ استنادات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳
  • ۵۱ مقالات
۲۰۰۳ ۲۰۲۳

۲۹%
مقالات با همکاری بین‌المللی
۹%
خوداستنادی (دانشکده)
۲۲%
اعضای هیات علمی با صفر یا یک استناد
۲۳%
مقالات i10
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص IF
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص CiteScore
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SJR
توزیع مقالات در چارک‌ها براساس شاخص SNIP

زمينه‌هاي پژوهشي مقالات:

معرفي

تلاش برای احیای معماری اسلامی سنتی-بومی ایران با تاکید بر به کارگیری تکنولوژی معاصر بوده که با توجه به نیازهای جسمی و روحی ، آرامش و راحتی را برای انسان به همراه داشته و به تبع آن کوشش در جهت رسیدن به شهری منطبق بر الگوهای ایرانی – اسلامی در هدف مسئولان و متخصصان عرصه معماری و شهرسازی کشور بوده است.

تحقق این هدف، به تربیت نیروهای متخصص و ماهر در رشته های معماری و شهرسازی نیاز دارد. از این رو، دانشگاه فردوسی، از یک سو به عنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی شرق کشور و از سوی دیگر، واقع شدن در بزرگترین کلان شهر جهان اسلام، این مهم را از سال ها پیش در اولویت برنامه‍‌ خود قرارداده بود که سر انجام با تلاش دلسوزانه مسئولان و متخصصان معماری و شهرسازی خراسان، در مهرماه سال ۱۳۸۴موفق به تاسیس دانشکده معماری و شهرسازی گردید.

دانشکده معماری و شهرسازی در سال ۱۳۸۴ با پذیرش ۷۱ دانشجوی دختر و پسر در دوره شبانه آغاز به کار کرد و در حال حاضر با داشتن بیش از ۴۰۰دانشجوی دختر و پسر در دوره های روزانه و شبانه در دو گروه معماری و شهرسازی به کار خود ادامه می دهد.

در حال حاضر، با گذشت حدود ۱۵ سال از عمر دانشکده، تعداد اعضای ﻫﯿﺋت علمی تمام وقت دانشکده به ۱۰ نفر رسیده است و بیش از ۲۰ نفر عضو ﻫﯿﺋت علمی پاره وقت و حق التدریس از استادان دانشگاههای معتبر کشور در این دانشکده مشغول به تدریس اند .

ساختمان جدید دانشکده به عنوان بازسازی بخشی از دانشکده دامپزشکی که در سال ۱۳۷۳ توسط مشاور ماهر طراحی و شرکت تسیان ساخته شده بود در سال ۱۳۸۷ به دانشکده به همراه مشاور نقشان سپرده شد، طرح بازسازی در سال ۱۳۸۸ تهیه و تا ۱۳۸۹ ساخته و در سال ۱۳۹۰ بخش های اصلی طبقه همکف، حیاط داخلی و اول به بهره برداری رسید. بخشی از زیرزمین و کارگاه ها و بخش دفتر طرح جامع در سال بعد تکمیل شد. این ساختمان دارای ۸ آتلیه،۴ کلاس تئوری، ۲ کارگاه نجاری و ساخت و امکاناتی مانند کتابخانه، سالن مطالعه، آرشیو، سایت، واحد سمعی بصری، دفتر فنی، دفتر آموزشهای آزاد،سالن اجتماعات،سالن ورزش و دیگر فضاهای لازم اداری است .

از چشم اندازهای آینده این دانشکده می توان به جذب ﻫﯿﺋت علمی مجرب، ایجاد و توسعه دوره های تحصیلات تکمیلیی، افزایش فضاهای آموزشی و پژوهشی و ایجاد مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی اشاره کرد .

اعضاء هيات علمي

  • نمایش تا از کل عضو

فهرست مقالات Scopus

  • تا از کل مقاله
No. Title Authors Journal IF SJR CiteScore Published Cited By

مقالات منتشر شده در مجلات برتر Scopus

Criterion: 

گروه‌هاي آموزشي

معماری

  • اعضاء: ۶ مقالات: ۲۵ استنادات: ۸۶

شهرسازی

  • اعضاء: ۳ مقالات: ۱ استنادات: ۰